مشاوره تحصیلی، پیشرفت تحصیلی، آکادمی آموزش، کنکور

تغذیه روز کنکور

کد خبر : 130  |  زمان ارسال : چهارشنبه 29 فروردین 1403

در روز کنکور از خوردن چه خوراکی باید پرهیز کرد ؟

بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری موفقیت خود در آینده را در گرو موفقیت در کنکور سراسری می دانند و معتقدند کنکور سرنوشت ساز است. این عزیزان قبل از برگزاری کنکور ساعات زیادی از شبانه روز را درس می خوانند تا برای آزمون آماده باشند.

برخی از این داوطلبین به تغذیه و خواب خود در روزهای قبل از کنکور توجه نمی کنند و اهمیت آن را درک نمی کنند، به همین خاطر دچار مشکلات فراوانی در روز کنکور خواهند شد.

در ادامه به چند مورد از مواد غذایی که نباید روز کنکور و همینطور چند روز قبل از کنکور استفاده کرد اشاره میکنیم : 

عدم مصرف مواد غذایی کاهش دهنده ی حافظه : 

مواد غذایی مانند ماست ترش ، دوغ ، پنیر نامناسب ، سیب ترش ، گشنیز و ... فعالیت های فکری را مختل کرده و سبب کاهش حافظه خواهند شد.

عدم مصرف زیاد قند های ساده :

مصرف زیاد قندهای ساده تاثیرات منفی در آرامش و تمرکز داوطلبان در جلسه امتحان دارند پس از مصرف زیاد شکر ، قند ، مربا ، نوشابه و شکلات خودداری کنید.

عدم مصرف غذا های فراوری شده :

بهتر است از خوردن غذاهای فرآوری شده همچون فست فودها و نوشابه اجتناب گردد. این غذاها اغلب حاوی چربی‌های ترانس هستند ،که برای قلب و مغز انسان مضر است. همچنین مقادیر زیادی شکر و سایر مواد تشکیل دهنده مصنوعی در این غذاها یافت می‌شود. زمانی که غذاهای فرآوری شده به صورت منظم مصرف می‌گردد، می‌تواند جایگزین غذاهای واقعی گردد که مواد مغذی مفید را برای مغز فراهم می‌کند. این غذاها ( غذاهای فرآوری شده) ، می‌تواند باعث ایجاد چاقی و التهاب گردد و برای مغز بسیار مضر باشد.

حنانه حقیقی پور

پایان