مشاوره تحصیلی، پیشرفت تحصیلی، آکادمی آموزش، کنکور

تورق سریع زیست شناسی

کد خبر : 62  |  زمان ارسال : شنبه 1 اردیبهشت 1403
یک تکنیک جالب و کاربردی برای روزهای و شاید یک هفته مانده به روز کنکور موسوم به تورق سریع مدت هاست که از سوی کارشناسان برای جمع بندی و مرور سریع پیشنهاد می شود. حال ممکن است بپرسید که با تورق سریع چگونه زیست را مرور کنیم؟ و یا روش آن چیست؟ یکی از روش های تورق سریع خواندن جزوه های فشرده شده و در عین حال مفید است. در این مقاله در رابطه با این موضوع صحبت میشود.

تورق سریع زیست شناسی

روش مرور سریع زیست شناسی

یک تکنیک جالب و کاربردی برای روزهای و شاید یک هفته مانده به روز کنکور موسوم به تورق سریع مدت هاست که از سوی کارشناسان برای جمع بندی و مرور سریع پیشنهاد می شود. حال ممکن است بپرسید که با تورق سریع چگونه زیست را مرور کنیم؟ و یا روش آن چیست؟ یکی از روش های تورق سریع خواندن جزوه های فشرده شده و در عین حال مفید است.

فواید خلاصه نویسی با نمودار درختی

خلاصه نویسی درختی یا نموداری بسیار مفید هست. از آنجا که هر فصل یا تیتر در کتب زیست شناسی دارای زیرمجموعه ها و زیرشاخه های دیگری است، این شیوه بسیار مناسب خواهد بود.

سعی کنید در یادداشت برداری هایتان نکات کلیدی و مهم را ذکر کنید و یا از رمز گذاری استفاده نمایید تا هنگام مرور راحت تر در ذهنتان تداعی شوند. حتی می توانید از تصاویر یا نقاشی نیز استفاده کنید. راه های خلاقانه بسیاری وجود دارد که باعث می شود مطلب در ذهنتان تثبیت گردد. در خلاصه برداری هایتان می توانید مباحث ترکیبی و یا نکات استخراج شده از تست ها را قید کنید.

روش تورق سریع زیست شناسی

در روش دیگر، شما باید کتاب را نسبتا با سرعت ورق زده و تنها با نگاه چشمی مطالب را بنگرید. البته می توانید عکس ها و پاورقی ها را کمی آهسته تر نگاه کنید. ممکن است در این روش این احساس که مطالب را فراموش کرده اید به شما دست بدهد، اما نگران نباشید. اطلاعات در حافظه بلندت مدتتان ثبت گردیده و این حالت طبیعی خواهد بود.

اینکه بخواهید مدام یا روتین وار درس ها را دوره کنید، احتمال اینکه به دست فراموشی سپرده شوند بسیار زیاد است. معمولا در کتاب های تست، سوالات زیست شناسی کنکورهای سال های قبل نیز آورده شده. می توانید با حفظ مدیریت زمان، از خودتان آزمون بگیرید. این کار مانند یک مرور کلی و جامع می تواند ذهن شما را مجددا فعال کند.

در اینکه تست زدن در درس زیست شناسی جزء لاینفک به شمار می آید، هیچ شکی نیست. اما منظور از مرور همراه با تست این نیست که در روزهای پایانی شروع به زدن تست های جدید و اضافی کنید. داوطلب باید در طول سال به نحوی برنامه ریزی کرده باشد که نه تنها بعد از خواندن درس از روی کتاب، زمانی را برای تست زدن اختصاص داده باشد، بلکه نکات جدید یا مهم را حتما علامت گذاری، یادداشت و یا بارز نماید.