مشاوره تحصیلی، پیشرفت تحصیلی، آکادمی آموزش، کنکور

تغذیه جلسه کنکور

کد خبر : 67  |  زمان ارسال : شنبه 1 اردیبهشت 1403
با نزدیک شدن به زمان کنکور یکی از موارد مهم روز کنکور تغذیه سر جلسه است . داشتن یک تغذیه مناسب سر جلسه کنکور می تواند به عملکرد بهتر ذهن شما کمک کند و باعث شود که با تمرکز بیشتری به سوالات کنکور پاس دهید که در این مقاله در رابطه با این موضوع صحبت شده است .

تغذیه سر جلسه کنکور

خوراکی های جلسه کنکور

در واپسین روزهای مانده به بزرگ ترین مارتن علمی کشور، در کنار مطالعه و دوره کردن مطالب باید کنترل و دقت ویژه اي بر مواد خوراکی مصرفی و نیز ساعات استراحت خود داشته باشید پس با مطالعه دقیق این مقاله همراه شوید تا با تاثیر مواد غذایی بر عملکرد ذهنتان  آشنا شوید و بدانیدکه لازم است سر جلسه با خود چه خوراکی هایی ببرید.

ممنوعیت در خوردن غذاهای فست فودی و آماده

در این روزها از خوردن خوراکی هاي فست فود، غذای غیر خانگی و امتحان کردن خوراکی هاي اخیر خودداری کنید زیرا ممکن هست دچار آلرژی، مسمومیت خوراکی، مشکلات گوارشی و نیز کاهش توان ذهنی شوید.

در عوض مصرف مواد خوراکی سالم و خانگی شامل انواع میوه و سبزیجات، دانه هاي آجیل، مکمل هاي ویتامینی تحت کنترل دکتر، خوراک هاي دریایی و لبنیات می‌تواند به تقویت بنیه شما، افزایش انرژی و گیرایی ذهنی و درک بهتر مفاهیم و نکات کلیدی درس ها کمک کند.

خوراکی های می توانید سرجلسه کنکور همراه خود داشته باشید .

برای موفقیت در جلسه آزمون پس از صرف یک وعده مغذی صبحانه، میتوانید خوراکی هاي زیر را به مقدار کم همراه با خود به جلسه امتحان ببرید و در باز هاي زمانی که دچار احساس خستگی شدید از این خوراکی ها بهره گیری کنید. 

خرما ،توت ، کشمش، دانه هاي آجیل یک خوراکی کم وزن و مقوی هستند و یک پیشنهاد فوق العاده برای به همراه داشتن در جلسه امتحان، این خوراکی ها همگی دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی برای تقویت حافظه و ذهن، پیش گیری از خستگی و کاهش سطح تمرکز، تغذیه مفید سلول هاي مغزی و تقویت خون رسانی به این عضو مهم در بدن میباشند.

خواص خوراکی ها

 از دیگر خواص این خوراکی ها دارا بودن آهن، نیترات، فلاونول ها، مواد ضد استرس، آرام بخش اعصاب، پیشگیري از بالا رفتن فشارخون و ضربان قلب هست.

همراه داشتن خوراکی هاي بسیار شیرین چون انواع شیرینی و شکلات می‌تواند باعث افزایش ناگهانی سطح قند خون، احساس تشنگی و ضعف شود به همین علت مصرف بیش ازحد این خوراکی ها در جلسه امتحان پیشنهاد نمیشود.